În timp ce România se chinuie să aducă tehnica, tehnologia și digitalizarea în școli, alte țări fac deja pasul înapoi. Suedia și Spania, de exemplu, au decis să limiteze accesul elevilor la ecrane și să-i îndrepte pe copii – în procesul de învățare – spre cărțile tradiționale și temele făcute cu pixul în mână, nu butonând tableta.
Manualele clasice și scrisul de mână exersează gândirea și imaginația. Arhivă
De-a lungul timpului, psihologii au constatat că elevii expuși excesiv ecranelor nu mai dau randament la școală. Copiii care folosesc atât acasă, cât și în timpul orelor, în scop educațional, telefoane, tablete, laptopuri, diferite platforme interactive sau alte dispozitive și gadgeturi, ajung să aibă probleme de concentrare și de memorie. „Manualele digitale folosite în exces pot fi foarte înșelătoare, de multe ori oferind doar o iluzie a învățării”, a explicat pentru „Adevărul” psihologul Mihai…