Occidentul dă înapoi și limitează accesul elevilor la telefoane. Motivul? Psiholog: „Nu-și mai amintesc mare lucru din ce au învățat”

În timp ce România se chinuie să aducă tehnica, tehnologia și digitalizarea în școli, alte țări fac deja pasul înapoi. Suedia și Spania, de exemplu, au decis să limiteze accesul elevilor la ecrane și să-i îndrepte pe copii – în procesul de învățare – spre cărțile tradiționale și temele făcute cu pixul în mână, nu butonând tableta. 

Manualele clasice și scrisul de mână exersează gândirea și imaginația. Arhivă

De-a lungul timpului, psihologii au constatat că elevii expuși excesiv ecranelor nu mai dau randament la școală. Copiii care folosesc atât acasă, cât și în timpul orelor, în scop educațional, telefoane, tablete, laptopuri, diferite platforme interactive sau alte dispozitive și gadgeturi, ajung să aibă probleme de concentrare și de memorie. „Manualele digitale folosite în exces pot fi foarte înșelătoare, de multe ori oferind doar o iluzie a învățării”, a explicat pentru „Adevărul” psihologul Mihai…

Citeşte mai mult

By admin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *